Na ovom vebinaru vaspitači će steći znanja i veštine u oblasti STEAM-a i podići zainteresovanost dece za ove oblasti. Učeći o novim tehnologijama i naučnim dostignućima uticaće na bolju motivaciju, povećanje kreativnosti, kreativno razmišljanje i rešavanje problema. Ukratko, STEAM obrazovanje za vaspitače može imati pozitivan uticaj na kvalitet aktivnosti, kao i podići motivaciju vaspitača u radu sa decom.
STEAM je akronim za područje nauke, tehnologije, inženjerstva, umetnosti i matematike. Čini se da je postao važna tema i u najranijoj edukaciji dece. Podstiče inovativnost, saradnju, kreativnost i kritičko mišljenje najmlađih i priprema decu da budu kreatori poslova u budućnosti.
U ranom uzrastu treba razvijati i negovati ljubav prema nauci. Podsticaji u vidu zanimljivih i jednostavnih ogleda bude radoznalost i zainteresovanost. Kod dece, tehnologija se odnosi na upotrebu alata kako bi nešto osmislili ili kreirali dok im inženjerstvo otkriva kao stvari funkcionišu i time ih podstiče na rešavanje problema i kritičko razmišljanje. Dečiju kreativnost izražavamo kroz umetnost a ako brojimo, razvrstavamo, upoređujemo ili merimo igračke sa decom, već se bavimo matematikom.
Kroz STEAM radionice deca će razvijati veštine rešavanja zadataka, vežbaće strpljenje i razmišljanje izvan okvira, upoznaće se sa naučnim radom (od pretpostavke do zaključka), povezivaće znanja kroz zanimljive oglede/ radionice i učiće da rade timski sa svojim vršnjacima.
Deca kroz igru saznaju dosta o prirodi i kako sa njom mogu komunicirati. Oni su vrlo zainteresovani i posvećeni učenici koji neposredno uče kroz svakodnevne aktivnosti i tako upoznaju svet koji ih okružuje. Na nama je da im na originalan i zanimljiv način pokažemo koliko je to zabavno a potom i kako je moguće to znanje primeniti u životu. Zato je bitno popularizovati nauku od vrtića do celoživotnog učenja.
Deca mlađeg i predškolskog uzrasta često postavljaju razna pitanja o novim pojmovima, događajima, pojavama i predmetima. Zato ih treba podsticati da slobodno istražuju, otvorenog uma i bez straha od grešaka. Dozvoliti im da u svojim vaspitačima i učiteljima vide uzore koji će im pokazati kako je zabavno učiti o prirodi kroz multidisciplinarni pristup. Deca uzrasta od dve, tri godine upijaju svet koji ih okružuje ali već sa četiri-pet počinju da istražuju pa je to možda i najbolji period kada treba uvesti STEAM.
Agenda vebinara:
- Uvod – STEAM-ovanje – 15 min.
- Zašto je bitno razvijati veštinu kritičkog mišljenja? – 10 min
- Kako kroz kreativne radionice voditi decu upotrebom STEAM spektra fizike, hemije, inženjerstva, matematike, biologije, umetnosti -25 min.
- Mali ogledi – zabava začinjena naukom – 30 min.
- Zaključak i diskusija – 10 min.
Cena vebinara: RSD 1050,00
- 6 do 10 prijavljenih – 5% popusta na ukupan iznos
- od 11 do 20 prijavljenih – 10% popusta na ukupan iznos
- preko 20 učesnika iz ustanove – 15% popusta na ukupan iznos
Vebinar na klik!
U slučaju da niste u mogućnosti da pogledate vebinar ili želite da pogledate vebinar još jednom, kada kupite vebinar biće vam dostupan snimak (72h od momenta aktiviranja linka).
Datum: 23. mart 2023.
Vebinar se održava od 18-20h.
Vebinar je namenjen: vaspitačima u vrtićima i predškolskim ustanovama.
Za prisustvo na vebinaru dobijaju se potvrde za interno stručno usavršavanje od 4 sata.
Vebinar se održava preko Zoom platforme. U slučaju da niste u mogućnosti da pratite vebinar uživo ili želite da pogledate još jednom, nakon vebinara dobićete snimak vebinara koji je aktivan 72h od kada prvi put kliknete na vebinar (i možete 3x da kliknete na link).
Učesnici se i samostalno mogu organizovati u veće grupe i time ostvariti popust.
Ana Marković
Ana Marković, nastavnik fizike u Prvoj kragujevačkoj gimnaziji, idejni tvorac i realizator projekata i aktivnosti vezanih za Festivala nauke i Park nauke u svojoj školi.
Dobitnik je nagrade, Najbolji edukator Srbije 2019” od strane Udruženja za podsticajno preduzetništvo Živojin Mišić.
Kao saradnik ZUOV-a, učestvovala je u akreditaciji i realizaciji raznih obuka.
Član radne grupe za izradu standarda postignuća za opšteobrazovne predmete za osnovnu i srednju školu.
Takođe, je član radne grupe za izradu plana i programa nastave i učenja fizike za treći i četvrti razred učenika sa posebnim sposobnostima za biologiju i hemiju.