Smernice za rad sa decom/učenicima sa poremećajem iz spektra autizma
11.12 @ 18:00 - 21:00
Vebinar #1: Smernice za rad sa decom/učenicima sa poremećajem iz spektra autizma
Autizam je složen razvojni poremećaj koji se obično javlja tokom prve tri godine života. Ispoljava se kroz probleme u senzornoj obradi, govoru, mišljenju i razumevanju socijalnih situacija. Zbog toga se ponašanje i odnos sa spoljašnjim svetom razvija drugačije.
Spektar autističnih poremećaja utiče na celokupan razvoj deteta, njegovo ponašanje i mogućnost za dalje napredovanje, zato je jedna vrlo kompleksna tema.
Opšti cilj:
Osposobljavanje vaspitača, učitelja, nastavnika i stručnih saradnika da prepoznaju poremećaje iz spektra autizma. Uspostavljanje adekvatnog pristupa u radu sa decom/učenicima sa autizmom, kako bi se na odgovarajući način odgovorilo na njihove obrazovne potrebe i zahteve.
Specifični cilj:
Uspostavljanje socio-emocionalne komunikacije na relaciji dete-dete; dete – vaspitač, učenik – nastavnik i razvoj adekvatnih odnosa.
Obrazovanje učenika sa autizmom
Prilagođavanje prostora, nastavnih sredstava i kreiranje novih metoda rada
Nastavne metode podučavanja učenika sa autizmom
Pomoćne tehnologije koje se koriste kod učenika sa autizmom
Unapređivanje društvenih veština i socijalnih odnosa
Timski rad
Sprečavanje neželjenog ponašanja