Dobro je poznato da na strukturu i razvoj mozga u velikoj meri utiče okruženje, posebno u ranim godinama života. To znači da inteligencija nije samo unapred određena genetikom, već na nju mogu uticati iskustva i stimulansi kojima je dete izloženo. Na ovom vebinaru ćemo istražiti kako da stvorimo stimulativno i prilagodljivo okruženje koje podstiče razvoj mozga, uključujući savete i strategije za pružanje podsticaja i misaonih izazova za negovanje osećaja kompetencije i postignuća kod dece.

U drugom delu vebinara bavićemo se ulogom okruženja u oblikovanju ključnih kognitivnih i jezičkih sposobnosti kao što su razumevanje, izražavanje, fokus i koncentracija, koje su kritične osnove za buduće učenje i razvoj. Takođe ćemo istražiti vezu između razvoja mozga i kretanja, kao i uticaj socijalnog stresa i prihvatanja na rast moždanih ćelija.

Sve u svemu, ovaj vebinar je osmišljen da pruži vredne uvide i praktične savete za podršku zdravom razvoju dečjeg mozga i da pomogne u postavljanju temelja za buduće učenje i uspeh.

Prvi deo:

Građa mozga i moć okruženja – inteligencija nije isključivo prirodno predodređena, na njen se raspon može uticati, pogotovo u prvim godinama detetovog života. Govorimo o građi mozga i kako izgleda njegov razvoj te o mogućnostima podsticanja razvoja mozga kroz stimulativno i prilagođeno okruženje.
Razvojna piramida – hijerarhijski prikaz razvojnih potreba mozga kroz nekoliko nivoa.
Podsticajno okruženje za emocionalni i kognitivni deo mozga – Kakva je okolina potrebna detetu i što da radi roditelj kako bi u temelje detetovih uverenja ugradio sliku o sebi kao o kompetentnom pojedincu? Odnosno, kako podsticati razvoj emocionalnog mozga koji je platforma za razvoj intelektualnog?
Podsticaji za stimulisanje razvoja mozga – Kakve uticaje pružiti detetu da se stimuliše razvoj mozga? Koje konkretne sadržaje i aktivnosti inkorporirati u svakodnevne situacije i spontane aktivnosti kako bi se detetu pružili podsticaji i misaoni izazovi i, posledično, osećaj kompetentnosti i postignuća?

Drugi deo:

U drugom delu vebinara detaljnije govorimo o stvaranju temelja budućih misaonih i jezičkih sposobnosti.
Sposobnosti razumevanja, sposobnosti izražavanja, fokusiranja i usredsređenosti formiraju se u ranom detinjstvu pod uticajima okoline. Raznovrsnost i slojevitost određenih uticaja doprinose razvoju onih delova mozga koji će u budućnosti biti nosioci racionalnog rezonovanja i stvaranja.

Sadržaj vebinara:

      1. ‍razvoj jezičnog dela mozga, čitanje i druga jezička iskustva kao alat podsticanja razvoja mozga;
      2. razvoj racionalnog dela mozga i misaonih sposobnosti na kojima će počivati buduće učenje deteta;
      3. mozak i kretanje;
      4. socijalni stres, socijalno prihvatanje i njihova povezanost s razvojem nervnih ćelija mozga.

Vebinar je namenjen roditeljima sa decom do 7 godina, budućim roditeljima, vaspitačima,
stručnim saradnicima u predškolskim ustanovama.

Za prisustvo na vebinaru/odslučan snimak vebinara  dobijaju se potvrde za interno stručno usavršavanje od 4 sata kao i materijal sa vebinara!

Moguće je kupiti snimak ovog vebinara! I pogledati ga kad vama odgovara.

Kada kupite snimak vebinara:

  • link za gledanje vebinara će biti aktivan 72h od kada prvi put kliknete na link
  • možete 3x da kliknete na link
  • dobićete sertifikat o odgledanom vebinaru
  • dobićete materijale sa vebinara
Maja Jeričić, KOHO pedagogija

Maja Jerčić

Maja Jerčić, magistar pedagogije i voditeljka KoHo pedagogije – platforme za razvoj i sprovođenje edukacija namenjenih vaspitno-obrazovnim stručnjacima i roditeljima.

Neke od edukacija su Dečji mozak i rani razvoj, Učiti se može naučiti, Didaktička moć Lego kocki, Dansko vaspitanje dece, Edukacija roditelja, itd. Prvenstveno se bavi kompetencijama učenja, podsticanjem ranog razvoja, pedagoškom dimenzijom STEAM obrazovanja i inovativnim metodama učenja i poučavanja.

Autorka je dve knjige o učenju učenja (Učiti se može naučiti, Učimo učiti: ŠTA je kvalitetno znanje i KAKO ga sticati), jednog priručnika o medijskoj pismenosti, 3 slikovnice, od čega je jedna u izdanju KoHo pedagogije – Nikola Tesla-ispred budućnosti i igre memorije STEAM MEMORY: izumi.

Kao voditeljka razvoja sadržaja radila je u obrazovanju odraslih, radi kao urednica na razvoju obrazovnih materijala i e-learninga.